neděle 30. dubna 2017

Slovníček nosící matky


Když chcete začít nosit, potřebujete kromě dítěte a šátku či nosítka i správný slovník. Volba výrazů může být právě tak důležitá jako volba správného nosidla. Když jsem poprvé zavítala na sraz nosících matek, moc jsem se nechytala. Dialog tam totiž může vypadat i takto:

A: No hele, tak mi přišla ta limitka, co jsem si objednala, a tak jsem si říkala, že poprvé zkusíme ty záda.
B: A jak vám to šlo? Šli jste hned do déháčka?
A: To na nás bylo moc komplikovaný, dali jsme batoh, ale malej se mi pořád vykapsovával.
B: My jedeme pořád jen káeskáčko, na víc si zatím netroufáme. Zato se mi dobře rozrostl komínek. Mám už šest kousků.
A: No hezký, to mi příště můžeš nějakej přinést. Pomůžu ti ho zanosit.


Taky vám tenhle rozhovor přijde místy podobný svahilštině mixnuté s eskymáčtinou? Zpracovala jsem proto základ slovníku pro nosící matky, který začátečnice jistě ocení.

Slovníček nosící matky

Nošenka: tak jako je těhulka, nosící matky samy sebe nazývají nošenkami. Druhý výraz, který se objevuje, je nosnice, ale tady je třeba si dát pozor. Některé nošenky jej považují za urážlivý pro jeho prvotní spojitost se slepicemi, jiné se tak hrdě titulují nejspíš proto, že se jim protiví zdrobněliny.
Déháčko: druh úvazu zvaný double hammock, strašák pro všechny začínající nošenky. Váže se na zádech a ačkoli je dost pohodlný, napoprvé může být složité jej uvázat.
Káeskáčko: kříž s kapsou uvnitř, základní druh úvazu na břiše, začínají s ním skoro všichni.
Komínek: několik poskládaných šátků na sobě, vlastně taková sbírka všech šátků, co daná nošenka v daný okamžik vlastní. Na Facebooku se zakládají vlákna, kde se nošenky svými komínky chlubí.
Singlovka: opak komínku, čili jeden kus šátku.
Limitka: šátek z limitované edice výroby. Je prestižní jej mít ve svém komínku a někdy se dá výhodně prodat.
Zakapsovat: podhrnutí látky šátku dítěti pod zadek, čímž se zajistí, že v daném úvazu drží v žádoucí poloze a nevypadne. Zakapsování se řeší hlavně při úvazech na zádech, kdy může být obtížnější jej docílit. Nežádoucím opakem je vykapsování.

Nahodit: správně nahodit nošence na záda je základem úspěchu úvazů na zádech. Jsou na to různé techniky, z nichž některé vypadají pro nezvyknuté oko nebezpečně.
Zanosit: některé nové šátky mají tendenci být hrubší a těžko se pak dotahují a tvarují. Tenhle problém se řeší co nejčastějším používáním šátku, s čímž vám může pomoct kamarádka a její nošenec. Výsledkem je pak jemný šátek neboli šátek zanošený do máslova
Visítko: opak ergonomického nosítka a taky trochu nadávka pro nevhodná nosítka. Jestli vás to zajímá, vygooglete si to, jen buďte připraveni na vášnivé diskuze.
Svlíkačka: když vás nošenka pozve k sobě domů na svlíkačku, pravděpodobně to neznamená nic erotického. Jen jí přišel nový šátek a ona vás zve, abyste byli u toho, až ho rozbalí.
A co vy, znáte nějaký zajímavý nosící výraz? Pište do komentářů :)
Těším se na příště,
Vaše Felklice

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře. Jsou pro mě velkou motivací psát dál :)